Церковь Адвентистов Седьмого Дня в Украине Церковь Адвентистов Седьмого Дня в Украине
 
Головна Основи віри Служіння Структура Церкви Історія АСД
 
 

18.01.2017  Аналітика

 

Кохання двох у Пісні над піснями

Усім відомо, що для того, щоб навчитися плавати у воді, треба пройти підготовку ще на суші. Добра справа, коли за навчання береться фахівець, кепські результати очікують того, хто довірив своє життя пробним самозванцям-вчителям плавання. Насмілюсь заявити, дорогі читачі, що інтимність у шлюбі — це один із найважливіших маршрутів корабля відносин подружньої пари, тому не варто його довіряти сліпій інтуїції, стороннім чи випадковим радникам. Зауважу, подробиці фізіологічного та анатомічного плану ми заздалегідь відкладемо на розгляд лікарського консультування. На порядок денний наразі виносяться питання емоційного та психологічного очікування, котрі мають двоє у шлюбі.

У морі різних джерел інформації виникає проблема вибору: «Кому можна довіряти? Як зробити правильний крок?» Поспішаю запевнити: Умілий Стерничий у справі інтимних відносин є. Це Автор шлюбу, Сам Бог. А надійним компасом подружнього круїзу служить Святе Письмо.

Серед священних книг в Біблії є книга Пісня над піснями, яка розкриває красу і гармонію відносин між чоловіком і дружиною. Написана вона наймудрішою в світі людиною — царем Соломоном.

Впродовж багатьох віків середньовічна церква забороняла цю книгу. Один філолог навіть був ув’язнений на 10 років за її переклад. Дивно, у найпопулярнішій антології еротичної літератури та інших творах не згадується Пісня над піснями царя Соломона, тому що ніхто не очікує знайти опис шлюбного кохання чоловіка і дружини у Біблії. Однак слід пам’ятати, що богословський погляд на Пісню Пісень є двосторонній: буквального спрямування та символічного. Ми розглянемо її першу сторону.

Для чого заглиблюватись у сторони кохання подружньої пари? Чи є необхідність?

Якщо пара не буде пізнавати особливостей свого супутника, тоді кожен, у кращому випадку, почне засуджувати і не сприймати свого партнера, а у гіршому випадку — візьметься його «переробляти» на свій лад і бачення. На превеликий жаль, саме цим займається більшість сімейних людей.

Безліч конфліктів, подружніх зрад, незадоволень вибухає на тлі незнання або ж ігнорування особливостей одне одного. Тому я запрошую вас сьогодні зануритись у таємничий, дивовижний світ своєї коханої людини. Хорошим унаочненням нам служитиме аналіз відносин Соломона і Суламіти з книги Святого Писання Пісні над піснями. Впевнена, ми швидко збагнемо, що слово «кохаю» чоловік і дружина тлумачать по-різному.

Які сподівання та очікування в любові має чоловік?

З перших рядків поезії і надалі у кількох розділах Соломон зупиняється на гармонії зовнішності своєї коханої. Він говорить: «Яка ти прекрасна, моя ти подруженько, яка ти хороша». Молодий поетично оспівує красу своєї нареченої, шукаючи порівняльні епітети для опису її очей, волосся, зубів, губ, шиї, грудей і стану.

Гортаючи надбання світової літератури та мистецтва, ми неодноразово зустрічаємо, як рука сильної статі відображала у своїх творах незрівнянну привабливість жінки. У підсумку Соломон каже: «І плями нема на тобі». Тож виходить, що чоловік любить очима, а це означає, що ані вдома, ані в саду чи на городі дружина не може сховатись від уважної візуальної оцінки свого супутника. Він помітить усі деталі зовнішнього вигляду: це його або притягуватиме, або відштовхуватиме. Дорогі жінки, чи скаже вам коханий так само, як Соломон: «А пахощі одежі твоєї — як ліванські ті пахощі»?

Послухайте, будь ласка, відверті делікатності Соломонових пісень: «Став подібний до пальми твій стан, твої ж перса — до грон виноградних! Я подумав: виберуся на цю пальму і схоплюся за віття її…»

Як бачимо, захопливе споглядання у чоловіка, як такого взагалі, пробуджує почуття фізичної близькості. Він не воліє відступати, зупиняючи прекрасне в уяві. Спеціалісти повідомляють, що в ході спостережень за своєю жінкою, чоловіка можуть відвідувати думки про інтимний досвід щонайменше шість разів на день. Крім того, мужчини судять про ставлення дружини до нього по глибині її погляду: він теплий і привітний чи там гніздиться неприйняття і відсторонення? У Пісні Пісень наречений підкреслює цей зв’язок так: «Забрала ти серце мені самим очком своїм».

Премудрий Соломон порівнює перший інтимний досвід із входом в екзотичний сад. Зверніть увагу, пані та панове, як одне слово він настирливо повторює сім разів в одному реченні. «Прийшов я до саду свого, о сестро моя наречена, збираю я мирру свою із бальзамом своїм, споживаю свого стільника разом із медом своїм, п’ю вино я своє зо своїм молоком». Чи зауважили ви, що це — присвійний займенник, чи не так? Отже, чоловік не хоче ні з ким поділяти свого екзотичного саду, тобто дружини. Сильна половина подружжя хоче почуватися господарем серця дружини, її єдиним і великим завойовником. Чоловік бажає, щоб до нього цей сад був замкнений, а його особистість була єдиною кандидатурою батька своїм нащадкам.

Цікавим є наступний момент, у якому Соломон пестливо говорить до коханої: «Голубко моя… дай почути мені голосок твій, бо голос твій милий, а личко твоє уродливе». Погодьтесь, багатьом чоловікам сьогодні до вподоби милозвучність жіночого голосу. Жоден мужчина не насмілиться перебивати 15-хвилинну приємну мову дружини за обіднім столом чи в автомобілі. Проте під кінець такого монологу він наповал здивує свою супутницю, кажучи: «Вибач, кохана, я тебе не слухав». По суті, чоловік налаштований чути приємні звернення, поради, але нерідко їх не слухати. Тому дружина в діалогах з ним частенько перепитує: «Чуєш? Чуєш?»

Підсумовуючи сказане, слід повторитись: для чоловіка притаманно любити візуально, у виборі компліментів він віддає перевагу гумористичним прийомам. Зовнішнє споглядання привабливості дружини пробуджує в ньому статевий потяг, чоловік хоче почуватись володарем і завойовником серця супутниці, цінує її відданість, не зупиняє милозвучної мови своєї обраниці. Його притягують пахощі дружини, про інтимну близькість він думає частіше за неї.

Що слід знати про очікування дружини?

Перше, про що бажає поділитись Суламіта у пісні кохання, звучить сміливо: «Нехай він цілує мене поцілунками уст своїх». Для неї важлива першість його кроку: «Потягни ти мене за собою, біжім…» Суламіта пам’ятає деталі обіймів свого чоловіка: «Ліва рука його — під головою моєю, правиця ж його — пригортає мене!» Вона бажає: «Хай коханий мій прийде до саду свого і нехай споживе плід найкращий його!..»

Кохання пробуджує в ній рішучість: «Кого покохала душа моя… схопила його — й не пустила його…» Суламіта шукає витончені слова, щоб описати своє задоволення: «Мій коханий простяг свою руку… і нутро моє схвилювалось від нього». Взагалі про фізичні насолоди молода говорить 14 разів, Соломон — вдвічі менше.

Виходячи з вищесказаного, можна пояснити деякі моменти у психології шлюбних взаємин. Дружина цінує ласку, ініціативність чоловіка, її зворушують дотики, подобаються поцілунки і люб’язність. Прийняте кохання чоловіка проявляє в ній активність до фізичної близькості, в якій жінка потребує романтичної підготовки і нових вражень. Вона готова вести розмову про свої почуття і чуттєві хвилювання.

Якщо чоловік любить очима, то дружина — вухами. Адже Суламіта неодноразово передає висловлювання свого коханого точно і змістовно. Вона зізнається: «Душі не ставало в мені, як він говорив». Без усякого консерватизму всі жінки й сьогодні погоджуються, що люб’язні слова чоловіка, його компліменти, похвала і вдячність завжди в моді. А на ювілейному весіллі саме жінка може точно відтворити всі сказані чоловіком обіцянки.

Пропоную для розгляду питання. Яка ситуація більш звична: дружина у гаражі з викруткою в руках чи чоловік на кухні з міксером? Безперечно, друга… Це пояснюється тим, що дружина має більш виражену потребу у спільній діяльності, підтримці чоловіком. «Устанемо рано й ходім у сади-виноградники, подивимось, чи зацвів виноград», — лунає пропозиція Суламіти у Пісні Пісень.

Нагадую, що ми цитуємо двох закоханих за Біблією. Дружина сьогодні очікує від свого супутника також допомоги, його зацікавленості і галантності у ставленні. Жінку долають сумніви щодо кохання чоловіка, якщо він не проявляє відповідної турботи.

У Пісні Пісень наречений називає Суламіту найпрекраснішою з усіх жінок, єдиною любов’ю. Вона у відповідь констатує: «Я належу своєму коханому, а його пожадання — до мене». Без сумніву, усім дружинам приємно бути коханими, бажаними. Більше того, виявляється, впевненість у любові супутника підтримує самооцінку жінки, розвиває її таланти та здібності. Задоволена інтимним життям дружина в соціальних ролях суспільства досягає високих результатів. Вона успішна в кар’єрі, почувається комфортно в сім’ї. Домашня кропітка робота чи кухня для неї — не тягар та буденність, а приємний час, посвячений родині.

Резюмуючи книгу, відзначимо: Господь бажає, щоб усякий чоловік знав, що його дружина очікує від нього прихильності, ласки, дотиків, ввічливості і люб’язності. Вона сподівається бачити поруч стабільну і надійну людину, яка не відмовляє у допомозі. Жінка налаштовується на розмову, пам’ятає її суть і зміст, потребує уваги. Вона схвалює ініціативність чоловіка, пишається його коханням до неї. Дружина дорожить близькими відносинами з чоловіком, адже це впливає на її самооцінку та почуття безпеки.

Чому краса інтимних стосунків у шлюбі в сучасній культурі досить завуальована?

Причиною цьому став грецький філософ Платон. Він сказав, що люди складаються з душі і тіла. Душа благочестива і добра, а тіло грішне. Те, що творить душа (міркує, молиться), це добре, що ж стосується тіла (потреба в їжі, секс, спорт), — це менш шляхетно. Платон увів так звані платонічні стосунки, що з’єднують тільки душі, але не тіла, проголосивши це найкращим поєднанням.

Однак у Біблії не було такої заборони. У книзі Буття написано, що Бог створив людину — чоловіка та жінку — і сказав, що це «вельми добре». Зауважмо: і чоловік, і дружина його «були нагими і не соромилися».

Слід не забувати, що є вид близькості, котрий Бог називає гріхом, — це перелюб і дошлюбний секс. Благословення і здоров’я дарує досвід інтимності виключно в рамках шлюбу для подружніх пар. Окрім емоційної, розумової, психологічної, духовної та фізичної насолоди, інтимні статеві відносини мають своє особливе призначення в дітородженні. Народження дитини — це прекрасний наслідок єднання двох у шлюбі. Це символ того, як двоє стають одним.

Нехай звучанням нашої молитви сьогодні будуть слова: «Дякую, Ісусе, за Твоє Слово, в якому є краса життєвих настанов, мудрі поради. Допоможи мені, Боже, збагнути велич Твоєї любові до мене і моєї сім’ї. Амінь».

Анжела Поліщук,
консультант з сімейних відносин
Фото

Читайте також:

Абетка шлюбу

Мистецтво любити

Поделиться:
просмотров: 461
 

Нове на сайті

  15.01.2017 Анонси подій
   
  15.01.2017 Третій конгрес адвентистів-підприємців (Вінниця, 16-20 листопада) (ВІДЕО)
  14.01.2017 "День за днем", №517
    Каталог файлів
  14.01.2017 Оксана Козунь про кохання і нові кліпи (ВІДЕО)
  14.01.2017 Гурт ManSound про свою творчість і справжню дружбу (ВІДЕО)
  14.01.2017 Что Эллен Уайт пишет о питании во время беременности
  14.01.2017 Пастор-марафонец Денис Медведев: «Для здоровья лучше просто бежать, чем бежать с целью кого-то обогнать»
  12.01.2017 Цукровий діабет: причини, симптоми та лікування (ВІДЕО)
  12.01.2017 Ірина Федишин про свою сім’ю і духовність (ВІДЕО)
  12.01.2017 Програма туру по місцях Реформації
    Каталог файлів
 

Події Церкви в Україні

  17.01.2017  На Тернопільщині адвентисти відвідали виправну колонію, де пропагували заняття спортом і здоровий спосіб життя
  17.01.2017  Адвентисты подарили праздник маленьким жителям Славянска
  17.01.2017  Дети в черниговском арт-кафе МАК показали свое творчество и ответили на вопросы о Рождестве
  17.01.2017  Участники каникулярной школы в Ромнах узнали, кто из рожденных на земле является «Самым-самым»
  17.01.2017  В рамках проекта R-500 более 100 детей из социально незащищённых семей посетили рождественский праздник в Никополе
  17.01.2017  На рождественских мероприятиях в Харькове христиане показали спектакль о Христе, послужили детям-инвалидам и детям из социально незащищенных семей (хроника)
  17.01.2017  На Луганщине адвентисты из пансионата «Айдар» познакомили сельских и городских жителей с библейской историей спасения
  16.01.2017  Англійський педагог розповів, як правильно викладати